Материалдар / «Цифрлық технология-жаңа білім мен жаңа тәжірибеге апаратын жол»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

«Цифрлық технология-жаңа білім мен жаңа тәжірибеге апаратын жол»

Материал туралы қысқаша түсінік
«Цифрлық технология-жаңа білім мен жаңа тәжірибеге апаратын жол» тақырыбындағы мақала
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Мамыр 2024
55
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
1300 тг 975 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мақала

«Жеке тұлғаны тәрбиелеуде цифрлық технологиялардың мүмкіндіктерін пайдалану»


Қазіргі білім беру жүйесін дамытудың басым бағыттарының бірі – оқу үдерісіне ақпараттық технологияларды енгізу. Оқу іс-әрекетінде цифрлық технологияларды қолдану нақты тәжірибеге айналуда.

Цифрлық технологиялар енді тек құрал ғана емес, адам өмірінің жаңа ортасы болып табылады. Цифрлық білім беру ортасы түбегейлі жаңа мүмкіндіктер береді: сыныптағы оқытудан кез келген жерде және кез келген уақытта оқуға көшу; оқушы тұлғасының білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыра отырып, жеке білім беру бағытын жобалау; оқушыларды электронды ресурстардың белсенді тұтынушыларына ғана емес, сонымен қатар жаңа ресурстарды жасаушыларға айналдыру және т.б.

Заманауи цифрлық технологиялар: мұғалім мен оқушының бірлескен эксперименттік зерттеу технологиясы, «виртуалды шындық», «панорамалық кескіндер технологиясы», «3D модельдеу», «білім беру робототехникасы», MSI технологиясы (шағын ақпарат құралдарын пайдалану), мультимедиялық білім беру мазмұны , интерактивті электронды контент және т.б. Мультимедиялық технологиялар оқу үдерісіне үйлесімді енгізілуде.

Қоғамды ақпараттандыру және білім беруді ақпараттандырудың ерекше көрінісі ретінде білім беруді ұйымдастырудың жаңа технологияларының пайда болуына әкеледі. Ақпараттандырудың салдарын көрсететін осындай технологиялардың бірі ашық білім беру, ал ашық білім беру кеңістігін кеңейту мен жаһанданудың тиімді әдістерінің бірі жаңадан қалыптасып келе жатқан ашық білім беру жүйесінің маңызды құрамдас бөлігі ретінде қашықтықтан білім беру технологияларын (ҚБТ) дамыту болып табылады. [1].

Шындығында, жақында біз ақпараттық технологияларды талқыладық, олардың әлемдегі даму тенденциялары туралы әңгімелестік, әркім өзінің не істей алатынын, осы технологиялардың қайсысын өз шеберлігінің арқасында пайдалана алатынын, сондай-ақ техникалық көмек. Бірақ цифрлық технологияларды қолдану тақырыбы оны іс жүзінде кеңінен енгізуге жақын болғаны белгілі болды, ол бізден кейін жүгірді, содан кейін кенеттен бізді қуып жетіп, бағынуға мәжбүрлеген сияқты. Ал енді әрбір адам, тіпті осы бағытта дамуын жоспарламағандар да тағдырдың жазуымен ақпараттық білімнің жаңа белестерін түсіне бастады. Әрбір мұғалім қазіргі жағдайда ең қолайлы, түсінікті және өнімді технологияларды таңдады. Өз кезегінде мен сіздермен осы саладағы таңдаулыларыммен бөлісемін.

Технологияны қолдануды үйрену – өмірлік дағды және сауаттылықтың маңызды дағдысы. Қазіргі уақытта білім беру саласына ақпараттық технологияларды енгізу процесі жүріп жатыр. Бұл көп уақыт пен күш-жігерді қажет етеді, бірақ сайып келгенде, «технология – жаңа білім мен жаңа тәжірибеге апаратын жол».

Бейне өңдеу және дыбысты өңдеу бағдарламалары мұғалімнің баға жетпес көмекшісі болып табылады. Осындай бағдарламалардың көмегімен оқу бағдарламасының әртүрлі тақырыптары бойынша танымдық бейнероликтер жасауға болады. Мен бүгін мультимедиялық контентті жасау үшін қандай бағдарламалар мен технологияларды қолданатынымды айтқым келеді. Мен VideoPad Video Editor бағдарламасы арқылы бейнеклиптерді өңдеймін. Мен экранның скриншотын алуым керек oCam бағдарламасын да қолданамын. Әрі қарай, мен сізге сүйікті технологиям туралы айтып беремін.

Скринкаст – компьютер экранында көрсетілетін ақпараттың сандық бейне жазбасы, басқаша айтқанда, көбінесе дауыстық пікірлермен бірге жүретін «бейне экранды түсіру». Бұл технология экранда болып жатқан жағдайға өз дауысыңызбен түсініктеме бере отырып, қадамдық жұмысты жазуға мүмкіндік береді. Скринкаст жасауға арналған көптеген бағдарламалар бар. Менің қазіргі сүйіктім - OBS Studio деп аталатын бағдарлама, ол мен студенттерге бейне сабақтарды жазу үшін пайдалана алатын тегін бағдарлама. Бұл қалай болады? Жазбаны қосу арқылы мен студенттерге алдын ала дайындалған суреттерді, бейнелерді, презентацияларды пайдалана отырып, материалды түсіндіремін, белгілі бір білім беру платформасымен қалай жұмыс істеу керектігін түсіндіре аламын, ақпаратты қайдан іздеу керектігін көрсете аламын және т.б.

Скринкаст оқушылардың онлайн сабаққа қатысу мүмкіндігі болмаған жағдайда қажет болуы мүмкін.

Экрандық бейне технологиясы оқу үрдісінде өте сәтті шешім болып табылады: әрбір қимыл мен сөзді бақылай отырып, оқушының өзі процеске енгізіледі; ол үшін ең қиын сәттерге назар аудара отырып, бейнені қайта-қайта айналдыра алады, материалды жеке қарқынмен оқи алады; көрген-білгеніңнің барлығын бірден іс жүзінде іске асыру [3].

Тағы бір өте қызықты технология – бейне жазу (бұл анимация және арнайы эффектілермен толықтырылған сурет пен қызықты оқиғаның үйлесімінен тұратын динамикалық қолмен салынған бейне).

Бұл құбылыстың танымал болуы бірнеше себептерге байланысты. Ең алдымен, бейнежазушылар назар аударады және оны ұзақ уақыт бойы ұстай алады. Олардың стилі бейнебаяндардан өте ерекшеленеді. Оның танымалдылығының тағы бір себебі, бейне скриптинг көрерменді болып жатқан оқиғаға тарта отырып, қатысу әсерін тудырады. Сюжет шынайы түрде, көрерменнің көз алдында өрбіп жатқандай.

Бейнежазушылар эмоцияны тудырады. Суреттерді салу процесінің өзі гипноздық әсерге ие: анимациялық кескіннің жасалуына қарап, көрермен бейненің сюжеті қалай дамитынын және оның қалай аяқталатынын білгісі келеді. Бейнежазба жазудың жаңалығы және оның ерекшелігі осы технология арқылы жасалған бейнелерді қарауды тоқтатуға мәжбүр етеді [4].

Сондай-ақ хромакей технологиясы мен мұғалімнің бейне сүйемелдеуімен бейнесабақ жасау технологиясы бар, онымен енді ғана танысып жатырмын.

Chroma key технологиясы – берілген, біркелкі, негізгі түсте бояу арқылы мазмұнның қажет емес бөлігін бірнеше кадрлардан анық кесіп алу технологиясы, содан кейін екі немесе одан да көп кескіндерді немесе кадрларды бір композицияға біріктіру. Хромакей қалай жұмыс істейді? Түсіру кезінде нысан бір түсті фонда (артқы экран) орналастырылады. Көріністі жазу кезінде немесе өңдеу кезінде кадрдағы фонмен нысанды біріктіргенде, фонның орнына басқа суретті қоюға болады. Бұл негізгі қағида, содан кейін режиссердің қиялы суретшілер мен редакторлардың кәсібилігімен қосылып, бізді сиқырлы, шынайы емес, бірақ шынайы әлемдерге батырады [5].

Оқушылардың өзі бейнелер жасай алады, әр сыныпта сурет салуды және бейнелерді өңдеуді ұнататын балалар бар. Бұл жерде, әрине, студенттерді компьютермен, планшеттермен және интернетке қолжетімділікпен қамтамасыз ету үлкен рөл атқарады.

Электронды оқыту дәстүрлі оқытуды толығымен алмастырмауы керек, ол оны толықтыруы керек екенін ұмытпауымыз керек, өйткені мұғалім мен оқушы арасындағы тірі байланысты ешкім және ештеңе алмастыра алмайды. Мұғалім оқушымен кері байланыс жасай отырып, оқыту барысында оқу материалын түсінікті және қолжетімді етіп қайта реттей алады. Электрондық оқытудың өзі оқушыны тірі ақыл, бұл жағдайда мұғалім басқаратындай бейімделе алмайды [2].

Қалай болғанда да, цифрлық технологиялар біздің өмірімізге енді және біз оларды пайдалануды үйренуіміз керек.














ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:


1. Білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану [Электрондық ресурс]: электрондық оқу құралы / А.В. Сарафанов, А.Г. Суковаты, И.Е. Суковатая және басқалар Красноярск: ҚарМТУ ИПК. 2006. URL: http://window.edu.ru/resource/923/60923/files/book2. pdf.


2. Жоғары оқу орындарының оқу процесінде цифрлық технологияларды қолдану Карабельская И.В.

URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-tsifrovyh-tehnologiy-v-obrazovatelnom-protsesse-vysshey-shkoly


3. Электрондық оқулықтарды әзірлеуде скринкастинг технологиясын қолдану. Видеркер М.А., Заживнова О.А., Романов В.В. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-tehnologii-skrinkastinga-v-razrabotke-elektronnyh-uchebnyh-posobiy


4. Бейне жазу технологиясы және оны білім беруде қолдану, Шкред Л.А.

URL: https://ped-kopilka.ru/blogs/blog70780/tehnologija-videoskraibinga-i-e-ispolzovanie-v-obrazovani.html


5. Chroma key: екі немесе одан да көп кескіндерді немесе кадрларды бір композицияға біріктіру технологиясы, Ленков В.Г., Беляев А.В. URL: https://infourok.ru/material-k-mezhregionalnoy-nauchnoprakticheskoy-konferencii-hromakey-tehnologiya-sovmescheniya-dvuh-i-bolee-izobrazheniy-ili-kad-1952212.html

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!